معرفی شرکت ها


consoleplusplus-0.1.0.1


Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر

توضیحات

A game engine... for the console
ویژگی مقدار
سیستم عامل -
نام فایل consoleplusplus-0.1.0.1
نام consoleplusplus
نسخه کتابخانه 0.1.0.1
نگهدارنده []
ایمیل نگهدارنده []
نویسنده skiscratcher
ایمیل نویسنده email@skiscratcher.com
آدرس صفحه اصلی https://github.com/CodeScratcher/consoleplusplus
آدرس اینترنتی https://pypi.org/project/consoleplusplus/
مجوز -
# A very simple console game engine A functional game engine. How does it work? Well, there are two core parts of this engine. The *game state dictionary*, and the *entity system*. ## Game state dictionary The game state dictionary is a dictionary containing the game state as well as entities. Good Console++ code uses the dictionary to store data instead of global variables. The game state dictionary must contain two keys: `"running"` and `"entities"`. `"running"` is a bool. At the end of every iteration of the main loop, if running is false, the loop ends.`"entities"` is a dictionary of `Entity`. More on that later The game state is important because of how you update it. Every frame input is taken, and passed to a function that you define along with the game state. The call looks like this: `game(state, key)`. This call returns a new dictionary which replaces the old one. ## Entity system The entity system is simple. There is a class called `Entity`. Its constructor takes 4 parameters: `x, y, char, style`. Each iteration of the main loop, each entity calls `update()` (so, `entity.update()`. Then, they are drawn at the x and y with the char and style. Update is a stub, but you can extend entity to add your own behaviour. ## Main loop Finally, to initialize the main loop, run ```py run_loop(game, {"running": True, "entities": { "player": Entity(10, 10, "@", style.RED) }}) ```` Replace `game` with your own update function, and add and remove entities.


زبان مورد نیاز

مقدار نام
>=3.6 Python


نحوه نصب


نصب پکیج whl consoleplusplus-0.1.0.1:

    pip install consoleplusplus-0.1.0.1.whl


نصب پکیج tar.gz consoleplusplus-0.1.0.1:

    pip install consoleplusplus-0.1.0.1.tar.gz