معرفی شرکت ها


audio-mouse-1.0.2


Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر
Card image cap
تبلیغات ما

مشتریان به طور فزاینده ای آنلاین هستند. تبلیغات می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

مشاهده بیشتر

توضیحات

Control mouse with audio input
ویژگی مقدار
سیستم عامل -
نام فایل audio-mouse-1.0.2
نام audio-mouse
نسخه کتابخانه 1.0.2
نگهدارنده []
ایمیل نگهدارنده []
نویسنده Vipul Sharma
ایمیل نویسنده vipul.sharma20@gmail.com
آدرس صفحه اصلی https://github.com/vipul-sharma20/audio-mouse
آدرس اینترنتی https://pypi.org/project/audio-mouse/
مجوز -
# audio-mouse Control mouse with audio input. This project is intended to use a guitar as an input source and use the notes played on it to simulate mouse movements. But you can always use your voice and control the mouse movements as long as you can hit those pitches which are configured to trigger the mouse events ## Install `pip install audio-mouse` ## Examples ### Basic example ```python from mouse import LineIn, Mouse def main(): line_in = LineIn() mouse_handler = Mouse() stream = line_in.record() line_in.detect_pitch(mouse_handler, stream) if __name__ == "__main__": main() ``` ### Configuring notes/pitches You can configure the notes you want to act as trigger for specific mouse movements for example, you can configure that when a pitch of A2 is played the mouse pointer moves up etc. ```python from mouse import LineIn, Mouse def main(): line_in = LineIn() mouse_handler = Mouse() mouse_handler.UP = "A2" mouse_handler.DOWN = "B2" mouse_handler.RIGHT = "G3" # Events that are not configured will use the defaults (check constants.py) stream = line_in.record() line_in.detect_pitch(mouse_handler, stream) if __name__ == "__main__": main() ``` ### Configuring X/Y mouse speed you can configure `Mouse.MOUSE_X` and `Mouse.MOUSE_Y` to update the speed of the mouse. ```python from mouse import LineIn, Mouse def main(): line_in = LineIn() mouse_handler = Mouse() mouse_handler.MOUSE_X = 10 mouse_handler.MOUSE_Y = 10 stream = line_in.record() line_in.detect_pitch(mouse_handler, stream) if __name__ == "__main__": main() ``` ## In action Checkout the 30 seconds video linked below for a demo. I've played few of the notes from the major pentatonic scale on 5th fret of a guitar and each note is a mouse event. [https://imgur.com/a/ECJwEFy](https://imgur.com/a/ECJwEFy) ## Scribbles Looks like we can make a visual representation of what we play and speak and use it for some analysis maybe? IDK. Play something and without listening to it one can visually analyze some patterns maybe? Can make a note transcriber. Maybe something like converting the recorded pitches to notes and then tabs? IDK ## License MIT


نیازمندی

مقدار نام
- numpy
- aubio
- pyaudio
- autopy


زبان مورد نیاز

مقدار نام
>=3.6 Python


نحوه نصب


نصب پکیج whl audio-mouse-1.0.2:

    pip install audio-mouse-1.0.2.whl


نصب پکیج tar.gz audio-mouse-1.0.2:

    pip install audio-mouse-1.0.2.tar.gz